zrusili mi ucet ?!?

Banky, bankové účty, presun financií na SK, otvorenie účtu v UK banke...

ModerátoriCOLON Gina, jaro, Moderatori

BUTTON_POST_REPLY
mikru
Wannabe Expert
Wannabe Expert
PríspevkyCOLON 158
RegistrovanýCOLON Ned Feb 17, 2008 4:34 am
BydliskoCOLON East Midlands

zrusili mi ucet ?!?

Poslať od mikru » Štv Máj 15, 2008 7:52 am

Vcera mi prisel dopis z banky, mam Lloyds' TSB, ze mi po jejich prezkoumani rusi ucet. Volal jsem na jejich 24/7 linku, nejdrive si me pani overovala cca 5 minut, potom me nechala dalsich 5 minut cekat a nakonec mi rekla, at si zajdu pro blizsi informace na pobocku. Nechapu vubec duvod, proc mi zrusili ucet. Kazdy patek mi tam chodi od zamestnavatele vyplata, navic mam rozjete obchody v CR, tak mi chodi penize i z CR. Kazdy tyden mi tam prijde pekna suma + Child tax credit na syna. Do minusu nechodim, muzu sice jit do minusu 5o liber, ale nevyuzivam toho - nemam to zapotrebi. Seky pouzivam tak 1-2 krat do mesice, vzdy tam je hotovost na kryti a proplaceni seku. Tak proc?

Takze diky rozhodnuti nejakeho urednicka ted musim:
- otevrit si ucet v jine bance
- nahlasit svemu zamestnavateli zmenu uctu
- nahlasit na Inland revenue zmenu uctu pro zasilani Child tax creditu
- oznamit 5-ti obchodnim partnerum v CR zmenu mojeho uctu vcetne IBANu...
- oznamit zmenu uctu na Vodafone, u ktereho mam pausalni telefon a kteremu platim zpusobem direct debit
- oznamit zmenu uctu na T-mobile, u ktereho mam pausalni internet a za ktery platim zpusobem direct debit
- oznamit zmenu uctu spolecnosti, ktera poskytuje insurence naseho domu a ktere platim taky zpusobem direct debit

Uz se dnes tesim do banky, co mi pekneho reknou = urcite to nebude rozumny duvod. Lloyds' TSB uz nikdy!

Mirek

def
Addicted Consultant
Addicted Consultant
PríspevkyCOLON 238
RegistrovanýCOLON Ned Aug 20, 2006 4:42 pm
BydliskoCOLON Hounslow, TW3

Poslať od def » Štv Máj 15, 2008 9:19 am

Docela s Tebou soucitim. Mozna prvni jako krok bych si zaridil jiy ucet a nechal si bankiou prevest vsechny stale platby atd. na ten novy ucet - vetsina bank tohle zarizuje zdarma.
Jinak duvodu pro uzavreni uctu muze cela hromada - pocinaje tim, ze si banka neni jista, ze ucet pouzivas legalne, konce nejruznejsimi credit checky, podezrenim na zneuziti, nespokojenost s pouzivanim (bud moc malo, nebo hodne), je toho cela rada, co banky zkoumaji a na jakem zaklade se rozhoduji, jestli Ti (ne)zavrou ucet.
Jinak podle banking codu mas 30 dni, nez Ti ucet zavrou, pritom podle toho sameho codu Ti direct debit apod. prevedou zadarmo do tri dnu - takze zadna tragedie :-)
A pak odkazu na
- zaver banking code http://www.bankingcode.org.uk/home.htm
- checkmyfile http://checkmyfile.com/ (tam Ti za maly poplatek ukazou, co si o Tobe banky uchovavaji za informace - celkem zajimave cteni)

xaxa
User Eater
User Eater
PríspevkyCOLON 655
RegistrovanýCOLON Uto Feb 07, 2006 12:40 pm
BydliskoCOLON Reinach BL, Switzerland

Poslať od xaxa » Štv Máj 15, 2008 10:55 am

Momentalne sa HMRC pustila do skumania nezdanenych offshore prijmov, takze moze byt dovod, ze banka radsej nechce mat s tym nic spolocne. Ale neviem.

def
Addicted Consultant
Addicted Consultant
PríspevkyCOLON 238
RegistrovanýCOLON Ned Aug 20, 2006 4:42 pm
BydliskoCOLON Hounslow, TW3

Poslať od def » Štv Máj 15, 2008 11:40 am

Jinak zkus net, trebas tohle jsem nasel prakticky hned ...
http://forums.moneysavingexpert.com/sho ... l?t=848343

mikru
Wannabe Expert
Wannabe Expert
PríspevkyCOLON 158
RegistrovanýCOLON Ned Feb 17, 2008 4:34 am
BydliskoCOLON East Midlands

...zaverem...

Poslať od mikru » Štv Máj 15, 2008 5:29 pm

Dneska jsem byl v bance zeptat se na konkretni duvody, proc mi zavreli ucet. Slecna na prepazce mi rekla, ze oni (jako poskytovatel sluzeb= banka), nemusi mit zadne konkretni duvody ke zruseni uctu.
Tak jsem si nechal zavolat managera banky a polozil jsem mu stejnou otazku: Proc mi zaviraji ucet? Poznamka: nepouzivam ucet k nelegalni cinnosti (,,def''). Manager se omluvil, ze prezkouma muj ucet a odesel dozadu do kancelari. Vratil se za 10 minut a jako duvod mi rekl, ze je na mojem uctu prilis mnoho mezinarodnich transakci !??!!! Tak toto me doopravdy dostalo, tak jsem se do neho pustil, ze oni, jako banka, si kazdou transakci uctuji poplatek, ze ktereho prece profituji, tak nechapu, v cem je problem. A kdyz jsem z Ceske Republiky, tak je prece jasne, ze budu posilat penize do Ceske Republiky. Pry se o tom se mnou nebude vice bavit a ze mam 30 dni na to, abych informoval vsechny skutecnosti, ze mi zaviraji ucet.
Zaverem: Jestli mate ucet v Lloyds' bank, tak neobchodujte se zahranicnimi partnery a neprovadejte platby ze sveho a na svuj ucet! Neposilejte prilis casto penize domu do zahranici!
At jdou do prdele!!!
Mirek

koxo
Regular Reader
Regular Reader
PríspevkyCOLON 43
RegistrovanýCOLON Pon Apr 24, 2006 4:28 pm
BydliskoCOLON Pimlico, London
CONTACTCOLON

Re: ...zaverem...

Poslať od koxo » Štv Máj 15, 2008 5:36 pm

mikru píšeCOLONDneska jsem byl v bance zeptat se na konkretni duvody, proc mi zavreli ucet. Slecna na prepazce mi rekla, ze oni (jako poskytovatel sluzeb= banka), nemusi mit zadne konkretni duvody ke zruseni uctu.
Tak jsem si nechal zavolat managera banky a polozil jsem mu stejnou otazku: Proc mi zaviraji ucet? Poznamka: nepouzivam ucet k nelegalni cinnosti (,,def''). Manager se omluvil, ze prezkouma muj ucet a odesel dozadu do kancelari. Vratil se za 10 minut a jako duvod mi rekl, ze je na mojem uctu prilis mnoho mezinarodnich transakci !??!!! Tak toto me doopravdy dostalo, tak jsem se do neho pustil, ze oni, jako banka, si kazdou transakci uctuji poplatek, ze ktereho prece profituji, tak nechapu, v cem je problem. A kdyz jsem z Ceske Republiky, tak je prece jasne, ze budu posilat penize do Ceske Republiky. Pry se o tom se mnou nebude vice bavit a ze mam 30 dni na to, abych informoval vsechny skutecnosti, ze mi zaviraji ucet.
Zaverem: Jestli mate ucet v Lloyds' bank, tak neobchodujte se zahranicnimi partnery a neprovadejte platby ze sveho a na svuj ucet! Neposilejte prilis casto penize domu do zahranici!
At jdou do prdele!!!
Mirek
V zasade je to pre teba len plus, lebo ta to trochu popohnalo zbavit sa takej zmrdskej banky.

xaxa
User Eater
User Eater
PríspevkyCOLON 655
RegistrovanýCOLON Uto Feb 07, 2006 12:40 pm
BydliskoCOLON Reinach BL, Switzerland

Re: ...zaverem...

Poslať od xaxa » Štv Máj 15, 2008 6:13 pm

Proste si spocitali co na tebe zarobia a porovnali to s rizikom roznych potahovaciek, najma ak sa na ucte vyskytovali podozrive transakcie a proste zistili, ze sa im ten ucet viest neoplati.

To, ze ti to nepovedia narovinu je len dalsim dokazom o aku zmrdibanku ide (nie zeby ine boli lepsie).

def
Addicted Consultant
Addicted Consultant
PríspevkyCOLON 238
RegistrovanýCOLON Ned Aug 20, 2006 4:42 pm
BydliskoCOLON Hounslow, TW3

Poslať od def » Pia Máj 16, 2008 7:18 am

No proste maji strach z money laundering. Podle mne je nejlepsi pouzivat sluzby typu paypal, moneybookers apod. Mnohdy jsou levnejsi a hlavne, z nejakeho duvodu, jsou bankami povazovane jako bezpecne.
Jinak bank mas v Anglii opravdu prehrsel, tak si proste najdi nejakou jinou, nechej si od ni prevest direct debit atd. a jses za vodou ...

jaro
I Charge For Asking
I Charge For Asking
PríspevkyCOLON 1551
RegistrovanýCOLON Pia Apr 23, 2004 7:09 am
BydliskoCOLON Bristol

Poslať od jaro » Pia Máj 16, 2008 3:32 pm

Uff, to je neprijemne. Z vlastnej skusenosti viem, ze Natwest nema problem so zahranicnymi platbami. Mam tam ucet uz cez 4 roky a pravidelne mi tam chodili platby zo zahranicia, pricom dobrych 75% tranzakcii bolo prave so zahranicim a vobec nebol problem doteraz.

qth
London Expert
London Expert
PríspevkyCOLON 521
RegistrovanýCOLON Sob Mar 25, 2006 2:24 am
BydliskoCOLON Reading

Re: ...zaverem...

Poslať od qth » Pia Máj 16, 2008 5:17 pm

mikru píšeCOLONDneska jsem byl v bance zeptat se na konkretni duvody, proc mi zavreli ucet. Slecna na prepazce mi rekla, ze oni (jako poskytovatel sluzeb= banka), nemusi mit zadne konkretni duvody ke zruseni uctu.
Tak jsem si nechal zavolat managera banky a polozil jsem mu stejnou otazku: Proc mi zaviraji ucet? Poznamka: nepouzivam ucet k nelegalni cinnosti (,,def''). Manager se omluvil, ze prezkouma muj ucet a odesel dozadu do kancelari. Vratil se za 10 minut a jako duvod mi rekl, ze je na mojem uctu prilis mnoho mezinarodnich transakci !??!!! Tak toto me doopravdy dostalo, tak jsem se do neho pustil, ze oni, jako banka, si kazdou transakci uctuji poplatek, ze ktereho prece profituji, tak nechapu, v cem je problem. A kdyz jsem z Ceske Republiky, tak je prece jasne, ze budu posilat penize do Ceske Republiky. Pry se o tom se mnou nebude vice bavit a ze mam 30 dni na to, abych informoval vsechny skutecnosti, ze mi zaviraji ucet.
Zaverem: Jestli mate ucet v Lloyds' bank, tak neobchodujte se zahranicnimi partnery a neprovadejte platby ze sveho a na svuj ucet! Neposilejte prilis casto penize domu do zahranici!
At jdou do prdele!!!
Mirek
Skus sa obratit na Citizens Advice Bureau. Boj s bankami to je ako s veternymi mlynmi, jednoznacne na dlho ale v poslednej dobe sa oplaca. Napriklad si obcania vysudili ze niektore poplatky za overdraft su prehnane a pod....
Ale trva to hodnu chvilu...

Gina
Moderator Ginuska
Moderator Ginuska
PríspevkyCOLON 942
RegistrovanýCOLON Uto Apr 20, 2004 5:51 pm
BydliskoCOLON London
CONTACTCOLON

Re: ...zaverem...

Poslať od Gina » Pia Máj 16, 2008 6:40 pm

qth píšeCOLON Skus sa obratit na Citizens Advice Bureau. Boj s bankami to je ako s veternymi mlynmi, jednoznacne na dlho ale v poslednej dobe sa oplaca. Napriklad si obcania vysudili ze niektore poplatky za overdraft su prehnane a pod....
Ale trva to hodnu chvilu...
Podla mna nic nepomoze. Banka ma pravo rozhodnut sa s kym robi biznis. Je to neprijemna situacia, ale bohuzial, ale nikto s tym nepomoze.

A k tym poplatkom za overdraft - nic take banky este na sude neprehrali. Sud iba dovolil Office of Fair Trading prezriet podmienky bank pre osobne ucty podrobnejsie a v pripade, ze taketo podmienky sa im budu zdat neferove, OFT ma pravo na dalsie sudne akcie voci bankam. MHO je ze vsetko je to totalna blbost: o poplatkoch za nepovolene overdrafty kazdy vie - a za pozicane peniaze za plati - banky nie su charity. Ak banky prehraju (co tak skoro nebude a podla mna je to malo pravdepodobne) mozeme sa v Britanii tesit na platene banking ako je to na Slovensku. A to by sme mi, ludia, co nepouzivame NEPOVOLENY overdaft veru nechceli, ze? ;-).

mikru
Wannabe Expert
Wannabe Expert
PríspevkyCOLON 158
RegistrovanýCOLON Ned Feb 17, 2008 4:34 am
BydliskoCOLON East Midlands

...

Poslať od mikru » Pia Máj 16, 2008 8:03 pm

Soudit se nehodlam. Proste mi zrusili ucet, zalozil jsem si novy ucet u konkurencni banky.
Sice jsem do teto chvile nepochopil duvod = prilis mnoho mezinarodnich transakci = z toho ma prece banka profit, ale tak at. Hlavne ze ma Lloyds' bank vsude polske napisy = proc? Aby jim zalozili ucet a potom jim ho zrusili, protoze maji prilis mnoho mezinarodnich transakci?
Nejsem ani klient, ktery vyuziva povoleny ci nepovoleny overdraft, ani nemam v bance pujcku, ani nemam podezrele ci nezakonne transakce. De facto se na mojem uctu vyskytuji transakce pouze mojim rodicum v CR, mojim 5-ti obchodnim partnerum v CR, od meho zamestnavatele a od Inland revenue... Tak jak se muze jednat o podezrele ci nezakonne transakce, kdyz tyto transakce trvaji uz pres pul roku?
Kaslu na to...

Mame pekne pocasi, o vikendu vyrazime k mori.
Mirek

mikru
Wannabe Expert
Wannabe Expert
PríspevkyCOLON 158
RegistrovanýCOLON Ned Feb 17, 2008 4:34 am
BydliskoCOLON East Midlands

...

Poslať od mikru » Ned Máj 18, 2008 8:34 am

Tak to ma jeste finalni dohru:

Vcera mi prisla postou nova karta, o kterou jsem si mimochodem ani nezadal. Maji v tom asi pekny neporadek, kdyz poslou novou kartu nekomu, komu rusi ucet a kdo ma pouze 30 dni na presmerovani vsech transakci. Jinak jak jsem se dozvedel v bance, moje stara debit card je uz neplatna, nemuzu ji pouzivat, stejne tak jako nemuzu provadet transakce z meho uctu- pouze vybirat penize na prepazce v bance. Tak proc mi posilaji novou? Dal jsem ji synovi, ten si s ni hraje na bankere :-).

Mirek

def
Addicted Consultant
Addicted Consultant
PríspevkyCOLON 238
RegistrovanýCOLON Ned Aug 20, 2006 4:42 pm
BydliskoCOLON Hounslow, TW3

Poslať od def » Pon Máj 19, 2008 7:53 am

Tak nad tim bych se snad ani nepozastavoval. Mne take naprosto necekane zaslali novou kartu, i kdyz ta stara mela jeste dva roky platnost.
No hlavne, ze sis to vyridil v pohode :-)

valdo
Guest
Guest
PríspevkyCOLON 23
RegistrovanýCOLON Štv Sep 06, 2007 7:21 pm

Poslať od valdo » Uto Máj 20, 2008 5:53 am

Na banku Lloyds TSB mam uz davno svoj nazor a nepokladam ju za bezpecnu ani za profesionalnu. (vid moj prispevok ohladom zneuzitej karty).

qth
London Expert
London Expert
PríspevkyCOLON 521
RegistrovanýCOLON Sob Mar 25, 2006 2:24 am
BydliskoCOLON Reading

Re: ...zaverem...

Poslať od qth » Uto Máj 20, 2008 12:37 pm

Gina píšeCOLONA to by sme mi, ludia, co nepouzivame NEPOVOLENY overdaft veru nechceli, ze? ;-).
Co sa tyka overdraft-u tak to napriklad v Barclays je celkom dost sprosto
nastavene. Po zalozeni basic account je overdraft 5 libier (slovom nic)
takze ak idete napriklad do -5.5 tak vas charguju 30 libier + uroky.
Problem je ze zatial som neprisiel na to ako (pre basic account) zrusit ten
overdraft t.j. ze vam to nedovoli ist do zaporu! Help desk uradnik mal na to
jednu jedinu vetu (zopakoval ju asi 5 krat) ze si mam pamatat/kontrolovat
zostatok, co je teda riadna blbost (kazdy den sa prihlasit na online banking...
samozrejme robim to skoro kazdy den ale z inych duovodov)!


Co sa tyka posielani novych kariet a zneplatnenia starych ktore by mali byt platne
este roky, casto sa to stava ako niektoremu velkemu obchodu ukradnu databazu
platieb platobnymi kartami...

pankac
Addicted Consultant
Addicted Consultant
PríspevkyCOLON 306
RegistrovanýCOLON Str Feb 23, 2005 10:05 pm
BydliskoCOLON Twickenham

Re: ...zaverem...

Poslať od pankac » Uto Máj 20, 2008 1:22 pm

qth píšeCOLONHelp desk uradnik mal na to
jednu jedinu vetu (zopakoval ju asi 5 krat) ze si mam pamatat/kontrolovat
zostatok, co je teda riadna blbost (kazdy den sa prihlasit na online banking...
samozrejme robim to skoro kazdy den ale z inych duovodov)!
Suhlas, ale vezmi si to z hladiska banky, preco by ti mali hocico ulahcovat, ked to pre nich znamena moznost lahkozarobenych £30?
Je to asi sucast standardnej arogancie v bankovnictve.. co nasere je, ze nie je retail banka ktora by lakala ludi na to, ze tieto veci nerobi (je jasne, ze £30 naozaj nie su realne naklady banky na overdraft alebo late payment)
Ja mam napr. kreditku (dokonca od tej istej banky ako ucet) a chcel som iba jednu vec: vybavit si direct debit na celu dlznu sumu - nedalo sa ani keby som sa nahlavu postavil (samozrejme so strhavanim minimalnej splatky ziadne problemy neboli...)

koxo
Regular Reader
Regular Reader
PríspevkyCOLON 43
RegistrovanýCOLON Pon Apr 24, 2006 4:28 pm
BydliskoCOLON Pimlico, London
CONTACTCOLON

Re: ...zaverem...

Poslať od koxo » Uto Máj 20, 2008 1:37 pm

pankac píšeCOLON
qth píšeCOLONHelp desk uradnik mal na to
jednu jedinu vetu (zopakoval ju asi 5 krat) ze si mam pamatat/kontrolovat
zostatok, co je teda riadna blbost (kazdy den sa prihlasit na online banking...
samozrejme robim to skoro kazdy den ale z inych duovodov)!
Suhlas, ale vezmi si to z hladiska banky, preco by ti mali hocico ulahcovat, ked to pre nich znamena moznost lahkozarobenych £30?
Je to asi sucast standardnej arogancie v bankovnictve.. co nasere je, ze nie je retail banka ktora by lakala ludi na to, ze tieto veci nerobi (je jasne, ze £30 naozaj nie su realne naklady banky na overdraft alebo late payment)
Ja mam napr. kreditku (dokonca od tej istej banky ako ucet) a chcel som iba jednu vec: vybavit si direct debit na celu dlznu sumu - nedalo sa ani keby som sa nahlavu postavil (samozrejme so strhavanim minimalnej splatky ziadne problemy neboli...)
No tak to naozaj nechapem, preto taku kreditku este pouzivas. Mne pri kazdom jednom ucte za kreditku chodi formular na vytvorenie direct debit, ktorym mozem zaplatit plnu sumu. Samozrejme ho ignorujem, ale to je druha vec :)

BUTTON_POST_REPLY