Reklamacia tovaru

Ako a kde najlepšie a najvýhodnejšie nakúpiť potraviny, elektroniku, oblečenie... v Británii. Služby v Anglicku - holič, kaderník...

ModerátoriCOLON Gina, jaro, Moderatori

BUTTON_POST_REPLY
durike
Member
Member
PríspevkyCOLON 67
RegistrovanýCOLON Sob Jún 18, 2005 3:33 pm

Reklamacia tovaru

Poslať od durike » Štv Máj 11, 2006 9:30 pm

Aka je dlha reklamacna doba na tovar, ktory reklamujem pocas jeho zarucnej lehoty? Dal som do reklamacie notebook uz pred cca mesiacom a stale ho nemam, servis sa stale na nieco vyhovara a pod (NB so zarukou 2 roky mam cca 1/2 roka). Ake ma vlastne zakaznik prava pri takomto postupe?

Prva skusenost s reklamaciou v UK a hned takato zla (so slovenskymi sa to neda porovnat :-/)

sidzej
Member of Moderators
Member of Moderators
PríspevkyCOLON 381
RegistrovanýCOLON Pia Feb 11, 2005 4:14 pm
BydliskoCOLON Le Plessis Pate, France
CONTACTCOLON

Poslať od sidzej » Pia Máj 12, 2006 8:45 am

O aky laptop ide? Dell to asi nebude, ze? (Dell ma totiz celkom fajn a rychly servis)

Tazko povedat, ci existuje presna lehota na opravenie. Pozri si napr. tuto stranku:

Consumer affairs - England

Citat z tej stranky:
If the trader agrees to carry out a repair or provide a replacement, they must do this within a reasonable period of time, and without causing you any significant inconvenience.

Ked si to daval do opravy, spytal si sa, ako dlho to bude trvat? Mal si povedat, ze to potrebujes kvoli praci napr. do mesiaca spat a ak to nebudu schopni opravit, tak chces replacement alebo refund.

durike
Member
Member
PríspevkyCOLON 67
RegistrovanýCOLON Sob Jún 18, 2005 3:33 pm

Poslať od durike » Pia Máj 12, 2006 10:01 am

sidzej píšeCOLONO aky laptop ide? Dell to asi nebude, ze? (Dell ma totiz celkom fajn a rychly servis)

Tazko povedat, ci existuje presna lehota na opravenie. Pozri si napr. tuto stranku:

Consumer affairs - England

Citat z tej stranky:
If the trader agrees to carry out a repair or provide a replacement, they must do this within a reasonable period of time, and without causing you any significant inconvenience.

Ked si to daval do opravy, spytal si sa, ako dlho to bude trvat? Mal si povedat, ze to potrebujes kvoli praci napr. do mesiaca spat a ak to nebudu schopni opravit, tak chces replacement alebo refund.
Ide o Asus.
Kurier ho zobral do opravy, o par dni som tam volal, povedali ze zvycajne to trva 14 dni. Ale akosi nevedia to dat dokopy uz mesiac, aj ked skutocna oprava moze trvat tak par minut (je potrebne vymenit DVD napalovacku). Na stranke ma ASUS tiez nieco podobne ako si napisal vyssie...

sidzej
Member of Moderators
Member of Moderators
PríspevkyCOLON 381
RegistrovanýCOLON Pia Feb 11, 2005 4:14 pm
BydliskoCOLON Le Plessis Pate, France
CONTACTCOLON

Poslať od sidzej » Pia Máj 12, 2006 10:21 am

Ja byt tebou, tak im pekne napisem oficialny list. Napis, ze ti telefonicky povedali, ze to bude trvat 14 dni, ze to uz trva mesiac a ze ti sposobuju znacnu inconvenience. Z toho dovodu ziadas o okamzity refund alebo replacement.

xmole
Reader
Reader
PríspevkyCOLON 3
RegistrovanýCOLON Štv Aug 25, 2005 7:29 pm

Poslať od xmole » Sob Máj 13, 2006 2:16 pm

durike píšeCOLON Ide o Asus.
Kurier ho zobral do opravy, o par dni som tam volal, povedali ze zvycajne to trva 14 dni. Ale akosi nevedia to dat dokopy uz mesiac, aj ked skutocna oprava moze trvat tak par minut (je potrebne vymenit DVD napalovacku). Na stranke ma ASUS tiez nieco podobne ako si napisal vyssie...
14 dni je neumerne dlouha doba. Pracuju v repair centre, shodou okolnosti jsem zodpovedny mimojine za laptopy (delame pro HP, Packard Bell, Gateway ...), kazda z techto spolecnosti ma standartni cas 5 pracovnich dni od doby, kdy laptop vyzvedne kuryr od zakaznika. Co muze opravu pozdrzet je nedostatek nahradnich dilu, to bohuzel repair centre neovlivni, je to na vyrobci, a nekdy to opravdu muze trvat i mesic.

durike
Member
Member
PríspevkyCOLON 67
RegistrovanýCOLON Sob Jún 18, 2005 3:33 pm

Poslať od durike » Ned Máj 14, 2006 7:27 pm

xmole píšeCOLON
durike píšeCOLON Ide o Asus.
Kurier ho zobral do opravy, o par dni som tam volal, povedali ze zvycajne to trva 14 dni. Ale akosi nevedia to dat dokopy uz mesiac, aj ked skutocna oprava moze trvat tak par minut (je potrebne vymenit DVD napalovacku). Na stranke ma ASUS tiez nieco podobne ako si napisal vyssie...
14 dni je neumerne dlouha doba. Pracuju v repair centre, shodou okolnosti jsem zodpovedny mimojine za laptopy (delame pro HP, Packard Bell, Gateway ...), kazda z techto spolecnosti ma standartni cas 5 pracovnich dni od doby, kdy laptop vyzvedne kuryr od zakaznika. Co muze opravu pozdrzet je nedostatek nahradnich dilu, to bohuzel repair centre neovlivni, je to na vyrobci, a nekdy to opravdu muze trvat i mesic.

No ale je to dost divny system ked nie je zakonom urcene kolko moze maximalne trvat oprava. To tam mozu ten NB teoreticky drzat aj do vianoc a ja si tak mozem maximalne piskat. A ak by to bol nejaky velky problem, ale vymenit DVD mechaniku co trva radovo minuty. Mam sice pocit, ze v danom NB nie je DVD mechanika priamo od ASUS-u, ale aj tak je to vela. Napisem im list (lepsie povedane mejl) a poslem, som zvedavy na reakciu...

Gina
Moderator Ginuska
Moderator Ginuska
PríspevkyCOLON 942
RegistrovanýCOLON Uto Apr 20, 2004 5:51 pm
BydliskoCOLON London
CONTACTCOLON

Poslať od Gina » Pon Máj 15, 2006 4:09 pm

durike píšeCOLONNo ale je to dost divny system ked nie je zakonom urcene kolko moze maximalne trvat oprava.
Co je na tom divne? Slovo "reasonable" to vystihuje viac ako dobre. Oprava pocitaca moze trvat inu dobu ako oprava topanocky. To maju akoze MPs v parlamente sediet a cele dni prechadzat cez skupiny spotrebnych tovarov a natahovat sa o ich maximalnej dobe na opravu?
Ako uz bolo odporucane, treba sa stazovat a otravovat.

durike
Member
Member
PríspevkyCOLON 67
RegistrovanýCOLON Sob Jún 18, 2005 3:33 pm

Poslať od durike » Pon Máj 15, 2006 4:27 pm

Gina píšeCOLON
durike píšeCOLONNo ale je to dost divny system ked nie je zakonom urcene kolko moze maximalne trvat oprava.
Co je na tom divne? Slovo "reasonable" to vystihuje viac ako dobre. Oprava pocitaca moze trvat inu dobu ako oprava topanocky. To maju akoze MPs v parlamente sediet a cele dni prechadzat cez skupiny spotrebnych tovarov a natahovat sa o ich maximalnej dobe na opravu?
Ako uz bolo odporucane, treba sa stazovat a otravovat.
Ano, oprava normalneho PC moze trvat kratsie ako oprava topanocky, to je pravda. Inac co sa tyka tej doby na opravu, nemusia sa urcovat rozne doby pre rozne tovary, staci dat jednu maximalnu a hotovo. Vzdy je lepsia maximalna ako ziadna, lebo potom sa to moze tahat naozaj velmi dlho...

Inak je divne ze po vstupe do EU sme museli (Slovensko) skoordinovat zarucne lehoty s EU. Neviem ci aj reklamacna doba nie je urcena nejako spolocne v EU a ak ano je divne, ze v GB to tak nie je. Ale zas GB nema ani zarucnu dobu skoordinovanu s EU, mozno tu maju nejake prechodne obdobie...

jaro
I Charge For Asking
I Charge For Asking
PríspevkyCOLON 1551
RegistrovanýCOLON Pia Apr 23, 2004 7:09 am
BydliskoCOLON Bristol

Poslať od jaro » Pon Máj 15, 2006 4:31 pm

durike píšeCOLONInak je divne ze po vstupe do EU sme museli (Slovensko) skoordinovat zarucne lehoty s EU. Neviem ci aj reklamacna doba nie je urcena nejako spolocne v EU a ak ano je divne, ze v GB to tak nie je. Ale zas GB nema ani zarucnu dobu skoordinovanu s EU, mozno tu maju nejake prechodne obdobie...
Neviem ako je upravena legislativa, ale myslim si, ze nie je dobre ak je na vsetko zakon - a nie je to ani nevyhnutne.

Ty mas zlu skusenost s firmou Asus a asi tam uz nenakupis. So svojou skusenostou si sa podelil v tomto fore a mozno aj ide a tak predpokladam ze sa vsetci co citali o tvojej skusenosti vyhnu firme Asus velkym oblukom. Trh toto podla mna vyriesi sam a firma Asus pojde dole, ak sa jej zakaznicke vztahy nezlepsia.

pankac
Addicted Consultant
Addicted Consultant
PríspevkyCOLON 306
RegistrovanýCOLON Str Feb 23, 2005 10:05 pm
BydliskoCOLON Twickenham

Poslať od pankac » Pon Máj 15, 2006 10:44 pm

jaro píšeCOLON Ty mas zlu skusenost s firmou Asus a asi tam uz nenakupis. So svojou skusenostou si sa podelil v tomto fore a mozno aj ide a tak predpokladam ze sa vsetci co citali o tvojej skusenosti vyhnu firme Asus velkym oblukom. Trh toto podla mna vyriesi sam a firma Asus pojde dole, ak sa jej zakaznicke vztahy nezlepsia.
Ja mam s cimkolvek od Asusu uz x rokov len dobre skusenosti (ale tym padom je pravda, ze som ich zakaznicke vztahy testovat nemusel...)

durike
Member
Member
PríspevkyCOLON 67
RegistrovanýCOLON Sob Jún 18, 2005 3:33 pm

Poslať od durike » Pia Máj 19, 2006 5:36 pm

jaro píšeCOLON Neviem ako je upravena legislativa, ale myslim si, ze nie je dobre ak je na vsetko zakon - a nie je to ani nevyhnutne.
Tak dalsi tyzden presiel a stale nic. V pondelok som poslal mejl so staznostou na postup reklamacie - ziadna spatna vazba. Volal som tam vo stvrtok, ked chlapik co zdvihol (stale zdviha nejaky iny) pocul ze reklamacia trva uz vyse mesiac tak sa zacudoval a povedal ze este v ten den to daju do poriadku a vyexpeduju. Samozrejme nevyexpedovali nic, ako uz parkrat predtym... Aspon ze dal email na niekoho, kto sa zaobera vo firme staznostami, tak som poslal staznost na reklamaciu aj jemu. Dufam ze nebudem za cas posielat reklamaciu cloveku, ktory sa zaobera reklamaciami na postup oddelenia ktore sa zaobera reklamaciami...

Tiez si nemyslim ze zakony by mali byt na vsetko. Ale zda sa ze v sucasnej spolocnosti, kde mnoho ludi sa snazi vyuzit vsetky medzery v legislative ktore existuju to je nevyhnutne :-/

Marlowe
Addicted Consultant
Addicted Consultant
PríspevkyCOLON 204
RegistrovanýCOLON Sob Apr 16, 2005 4:22 pm
BydliskoCOLON Westminster

Poslať od Marlowe » Pia Máj 19, 2006 7:41 pm

jaro píšeCOLONNeviem ako je upravena legislativa, ale myslim si, ze nie je dobre ak je na vsetko zakon - a nie je to ani nevyhnutne...
Ak ten zakon chrani zakaznika a neskodi obchodnikovi, tak by mal urcite existovat.
jaro píšeCOLONTy mas zlu skusenost s firmou Asus a asi tam uz nenakupis. So svojou skusenostou si sa podelil v tomto fore a mozno aj ide a tak predpokladam ze sa vsetci co citali o tvojej skusenosti vyhnu firme Asus velkym oblukom. Trh toto podla mna vyriesi sam a firma Asus pojde dole, ak sa jej zakaznicke vztahy nezlepsia
Takze ak kupim laptop za £1000, reklamujem ho a jeho oprava bude trvat dva mesiace, tak si len poviem "no co uz" a ked budem najblizsie zase kupovat laptop (napr. o 5 rokov) tak uz si Asus nekupim.
Taky system je v poriadku ak si kupim baked beans od Tesca a ked mi nebudu chutit tak najblizsie si kupim od Heinza, tu ide o par libier, ale taky system predsa nemoze fungovat pri relativne drahom tovare.

Zda sa mi, ze niektori z vas to uz fakt prehanate s tou nedotklivostou vsetkeho co sa tyka Anglicka. Ja milujem Anglicko (ale Slovensko samozrejme este viac :-) a som mu vdacny sa vela veci, ale treba sa na veci pozerat triezvo.

Gina
Moderator Ginuska
Moderator Ginuska
PríspevkyCOLON 942
RegistrovanýCOLON Uto Apr 20, 2004 5:51 pm
BydliskoCOLON London
CONTACTCOLON

Poslať od Gina » Pia Máj 19, 2006 8:24 pm

Marlovwe píšeCOLONZda sa mi, ze niektori z vas to uz fakt prehanate s tou nedotklivostou vsetkeho co sa tyka Anglicka. Ja milujem Anglicko (ale Slovensko samozrejme este viac :-) a som mu vdacny sa vela veci, ale treba sa na veci pozerat triezvo.
To mas jeden VELMI triezvy pohlad:

Chlapikovi sa pokazilo PC v zaruke. Firma od ktorej to kupil ho vzala spat. Oprava trva uz mesiac. Podla neho to uz nie je "reasonable" cas na opravu. Podla coho tak sudi? A preco durike sedi na zadku a nezatlaci na firmu, ktora mu to opravuje? Durike, mas zoznam s dnami a casmi kedy si do Asusu volal? Zapisal si si s kym si hovoril? Rozpraval si s manazerom oddelenia? Referoval si kolko krat si im uz volal, odvolaval na prechadzajuce sluby? Postrasil si ich, ze budes ziadat financnu kompenzaciu za "loss of use" a tiez cenu telefonatov? Ak si myslis ze oprava trva uz dlho, ziadaj o navratenie penazi - mas na to pravo. Preco tak neurobis?? Tiez mozes zahanat staznostou na Office of Fair Traiding ci nejakemu Watchdogu... Alebo si najdi a nastuduj Consumer Protection Act 1987... A tiez si precitaj terms and conditions of sale - ktovie co si podpisal.
Marlowe píšeCOLONAk ten zakon chrani zakaznika a neskodi obchodnikovi, tak by mal urcite existovat.
Presne to ten hore-menovany zakon robi. Len treba pohnut zadkom a stazovat sa tam, kde je to platne - nie na fore londyn.sk.
Lebo niekedy to nie je take ako sa zda - to ze je notebook na reklamaciu neznamena, ze bude opraveny. Casto sa robia inspekcie - je skutocne chyba v PC alebo durike skrat sposobil sam? Nic nie je cierno-biele.
Naposledy upravil 1 dňa Gina, celkovo upravené 0

xaxa
User Eater
User Eater
PríspevkyCOLON 655
RegistrovanýCOLON Uto Feb 07, 2006 12:40 pm
BydliskoCOLON Reinach BL, Switzerland

Poslať od xaxa » Pia Máj 19, 2006 8:24 pm

durike píšeCOLON Inak je divne ze po vstupe do EU sme museli (Slovensko) skoordinovat zarucne lehoty s EU. Neviem ci aj reklamacna doba nie je urcena nejako spolocne v EU a ak ano je divne, ze v GB to tak nie je. Ale zas GB nema ani zarucnu dobu skoordinovanu s EU, mozno tu maju nejake prechodne obdobie...
Namiesto zbytocnych slov: http://money.guardian.co.uk/howtocompla ... 30,00.html

je to presne tak, ze doba na odstranenie zavady nie je urcena.
Naposledy upravil 1 dňa xaxa, celkovo upravené 0

Marlowe
Addicted Consultant
Addicted Consultant
PríspevkyCOLON 204
RegistrovanýCOLON Sob Apr 16, 2005 4:22 pm
BydliskoCOLON Westminster

Poslať od Marlowe » Pia Máj 19, 2006 8:40 pm

Gina píšeCOLONChlapikovi sa pokazilo PC v zaruke. Firma od ktorej to kupil ho vzala spat. Oprava trva uz mesiac. Podla neho to uz nie je "reasonable" cas na opravu. Podla coho tak sudi?
To som celkom nepochopil. Takze podla Teba ked firma usudi, ze "reasonable" cas na opravu je pol roka, tak je to v poriadku?
Ak oprava trva viac ako 30 dni, tak to v ZIADNOM PRIPADE nie je "reasonable" cas. Viac ako mesiac mozno opravovali tu cruise ship co minule horela, ale rozhodne nie laptop. Toto je jednoducho zly zakaznicky servis a firma si robi co chce.
Gina píšeCOLONLebo niekedy to nie je take ako sa zda - to ze je notebook na reklamaciu neznamena, ze bude opraveny. Casto sa robia inspekcie - je skutocne chyba v PC alebo durike skrat sposobil sam? Nic nie je cierno-biele.
Vobec nejde o to, ci to sposobil on alebo je to skutocne chyba v PC. Ide o to, ze by mal mat laptop opraveny alebo vymeneny, resp. ak si "durike skrat sposobil sam" nech mu to firma oznami v "reasonable" lehote. A to by urcite nemalo byt viac ako jeden mesiac.

A ak si vsimnes v jeho prispevku tvrdi, ze firmu kontaktoval uz niekolkokrat.

Najlepsie asi bude, ak sa uplne zrusi aj zarucna doba na vyrobky? Ved naco nam je? Ked sa vyrobok pokazi na druhy den a odmietnu nam ho prijat na reklamaciu (kedze to nebude povinne) tak jednoducho budeme denno-denne volat do firmy, posielat vyhrazne listy a dalsie veci ake spomina Gina. Ved staci "pohnut zadkom" a vlastne nam ziadne zakony netreba :-)
Idealne riesenie...

Gina
Moderator Ginuska
Moderator Ginuska
PríspevkyCOLON 942
RegistrovanýCOLON Uto Apr 20, 2004 5:51 pm
BydliskoCOLON London
CONTACTCOLON

Poslať od Gina » Pia Máj 19, 2006 8:55 pm

Marlowe píšeCOLONA ak si vsimnes v jeho prispevku tvrdi, ze firmu kontaktoval uz niekolkokrat
Vsimla som si - asi to ale nerobi spravne.
Marlowe píšeCOLONNajlepsie asi bude, ak sa uplne zrusi aj zarucna doba na vyrobky? Ved naco nam je? Ked sa vyrobok pokazi na druhy den a odmietnu nam ho prijat na reklamaciu (kedze to nebude povinne) tak jednoducho budeme denno-denne volat do firmy, posielat vyhrazne listy a dalsie veci ake spomina Gina. Ved staci "pohnut zadkom" a vlastne nam ziadne zakony netreba :-)
Idealne riesenie...
Extremy, dojmy a chybaju pojmy. Necitaj medzi riadkami co tam nie je. Zarucna doba (sluzi na ochranu pred MANUFACTURER's FAULT OF the PRODUCT) vs. Doba na opravu v zarucnej lehote. Ako citam tak citam EU DIRECTIVU 1999/44, nikde takuto lehotu nevidim. Resp. citujem:
Any repair or replacement shall be completed within a reasonable time and without any significant inconvenience to the consumer, taking account of the nature of the goods and the purpose for which the consumer required the goods.
Skoro doslovne ako ten anglicky "zabudeny" act of parliament.

Nestojim na strane nikoho - neutralne pozeram na situaciu, ktora vznikla. Aj ja som uz mala dostatok "consumer" problemov. Vzdy som ich vyriesila. Prave preto ze consumer law v UK je vynikajuce - aj bez casoveho limitu na opravu. Napadlo vas, ze chybajuci casovy limit mozete vyuzit v svoj prospech?! Slovko reasonable v tomto pripade znamena, ze je na "opravovatelovi" aby dokazal, ze nemate pravdu vo svojom ponimani "reasonab-ility" (ktore musite aj vyslovit a firmu "varovat") ako zakaznik.

durike
Member
Member
PríspevkyCOLON 67
RegistrovanýCOLON Sob Jún 18, 2005 3:33 pm

Poslať od durike » Pia Máj 19, 2006 10:26 pm

Gina píšeCOLON Chlapikovi sa pokazilo PC v zaruke. Firma od ktorej to kupil ho vzala spat. Oprava trva uz mesiac. Podla neho to uz nie je "reasonable" cas na opravu. Podla coho tak sudi? A preco durike sedi na zadku a nezatlaci na firmu, ktora mu to opravuje? Durike, mas zoznam s dnami a casmi kedy si do Asusu volal? Zapisal si si s kym si hovoril? Rozpraval si s manazerom oddelenia? Referoval si kolko krat si im uz volal, odvolaval na prechadzajuce sluby? Postrasil si ich, ze budes ziadat financnu kompenzaciu za "loss of use" a tiez cenu telefonatov? Ak si myslis ze oprava trva uz dlho, ziadaj o navratenie penazi - mas na to pravo. Preco tak neurobis?? Tiez mozes zahanat staznostou na Office of Fair Traiding ci nejakemu Watchdogu... Alebo si najdi a nastuduj Consumer Protection Act 1987... A tiez si precitaj terms and conditions of sale - ktovie co si podpisal.

Presne to ten hore-menovany zakon robi. Len treba pohnut zadkom a stazovat sa tam, kde je to platne - nie na fore londyn.sk.
Lebo niekedy to nie je take ako sa zda - to ze je notebook na reklamaciu neznamena, ze bude opraveny. Casto sa robia inspekcie - je skutocne chyba v PC alebo durike skrat sposobil sam? Nic nie je cierno-biele.
Takze po poriadku:

To ze cas opravy je dlhy sudim podla toho ze vseho vsudy je chybna DVD mechanika ktorej vymena trva skutocne par minut. Ak by pristupili k oprave mechaniky, odhadujem to na trosku viac minut, ale stale to budu radovo minuty.

Co sa tyka stazovania sa nestazujem sa len na londyn.sk, momentalne si mejlujem uz s oddelenim v Holandsku na ktore som dostal kontakt ked som sa stazoval ze to dlho trva. Vysledok stale ziadny. Alebo lepsie povedane vysledok je stale ten ze stale v den ked volam mi povedia ze to v ten den opravia a vyexpeduju. Keby to tak bolo mam uz doma peknu zbierku laptopov.

Financnou kompenaciou som ich tiez strasil, ale zda sa ze su dost odvazny (alebo mozno uz na nieco podobne zvyknuty, mozno to je u nich na dennom poriadku), takze sa moc neboja. Tiez som ziadal aj o vratenie penazi za notebook, neboj sa, spravil som to.

Ak sa to nepohne v priebehu buduceho tyzdna budem musiet uvazovat aj o staznosti na iny organ ako je ASUS, lebo tam, zda sa, to maju skutocne v dupe.

Co sa tyka toho ze som chybu sposobil sam alebo nie vidim to tak ze na 99.9% nie sam, jedna sa proste o zmatok z vyroby, taketo chyby su u CD/DVD mechanik dost caste a nezvyknu byt sposobene uzivatelom a na Slovensku sa takato mechanika v pohode vyreklamuje v relativne kratkej casovej lehote bez akychkolvek problemov.

Terms and conditions mam precitane a nastudovane, nemusis sa toho obavat, nekupoval som v zivote prvu vec okrem drevenej kocky (kde je pravdepodobnost pokazenia dost nizka).

Zda sa skutocne ze ASUS uz asi nikdy viac. Alebo Asus vo Velkej Britanii nikdy viac??? Neviem :-/

Tak ci tak moja skusenost co sa tyka porovnania reklamacii v Anglicku a na Slovensku je taka ze je to ako porovnavat zhnity Moskvic s Mercedesom :-/

durike
Member
Member
PríspevkyCOLON 67
RegistrovanýCOLON Sob Jún 18, 2005 3:33 pm

Poslať od durike » Uto Máj 30, 2006 10:37 pm

Takze po cca 40-tich dnoch notebook dosiel. Uz-uz som sa chystal otvorit sampanske, ale povedal som si, skusim ho. Zapnem, vsetko sa rozbehlo, akurat mala chyba - na displeji nevidno nic. Ok, chvilu pockam, vypnem, o chvilu zapnem - displej ide. Dobre hovorim si, ale cervik tam uz bol... Pri dalsom zapnuti v ten isty den - to iste. Zapnem prvy krat - vsetko sa rozbehne okrem displeja, vypnem, zapnem vsetko ide. Tak som to odskusal uz aspon 20x, z toho viac ako polovica pripadov bola taka ze pri prvom zapnuti to neslo, az pri druhom... Skusal som stisnut vypinac silnejsie, slabsie, tak ci onak, vsetko jedno, niekedy sa to rozbehne ako ma, niekedy nie... Skusal som aj volat do repair centra kde davali laptop dokopy, tam zo mna najprv robili blbca ci to zapinam s baterkou alebo pripojeny na el. siet (ako keby s baterkou sa mal laptop rozbehnut na druhy pokus a pri napajani zo siete na prvy)... Poradili mi, aby som si spravil dalsi collection day, ze ho zoberu a pozru sa na to. No neviem, zas cakat 40 dni kym spravia nieco co trva chvilku sa mi moc nechce a laptop nemam na to, aby som hral srdcia... Okrem toho na mejly na postup reklamacie ktore som odoslal mi nedosla dodnes ziadna odpoved a repair centrum mi "poradilo" ze ak chcem nejaku nahradu, vratenie penazi alebo pod. mam sa obratit na predajcu (pri ASUS-och je to tak, ze hocikto vam preda laptop a potom sa o servis satara celosvetova siet servisnych centier). Tak teraz vaham - reklamovat, nereklamovat, ist za predajcom, stravit hromadu casu studovanim zakonov a postupov ktore mozem pouzit, pisat staznosti hore/dole... Neviem:-/ Hodi niekto este nejaku radu ? Vdaka.

BUTTON_POST_REPLY