Problém s autom kupeným v UK

Pre všetkých, čo potrebujú pomoc - pri hľadaní práce, ubytovania, au-pair ...

ModerátoriCOLON jaro, Moderatori

BUTTON_POST_REPLY
icoo
Reader
Reader
PríspevkyCOLON 3
RegistrovanýCOLON Uto Jan 05, 2010 11:52 am

Problém s autom kupeným v UK

Poslať od icoo » Uto Jan 05, 2010 7:33 pm

obraciam sa na Vás s prosbou / radou. Som v UK a kúpil som si tu auto.Mám ho necelé 3 mesiace. Je to OCTAVIA 1,8 T 110 kW Laurint & Klement r.v.2001. S autom som relativne spokojný no po prejdení cca.20 mil mi začala svietiť kontrola elektroniky motora. Riešim to tu s tými blbcami(predajcom aut) už tretí mesiac a stále to nevedia vyriešiť. Už my vymenili jednu hadičku ktorá bola prasknutá vymazali chybu cez VAG a svieti mi to znova. Už mi dali návrh že mi to svetilko odpoja aby ma to nerušilo pri jazde - toto môže povedať len chorý mozog.Už som im volal asi 20 krát a stále sa vyhovárajú - potom nezdvíhajú telefón atď. Je to na dlho najradšej by som im všetkým dal riadnu cez papuľu. Sú to všetci neskutočný blbci-predajca ani nevedel ako sa otvára nádrž. Všetci mi pripadajú ako z osobitnej školy...... No dosť bolo vylievania srdca. Kontrolku elektroniky som zatiaľ nevyriešil - auto chodilo tak som z toho nebol až taký zronený. Neviem ani číslo chyby - to by tu určite pomohlo - nebol som pritom keď robili tu diagnostiku.Skúšal som niečo pozrieť aj cez climatronic no podľa neho je všetko košér.No a teraz idem k hlavnému problému - dnes som naštartoval auto - auto naštartuje bez problému no potom za cca. 10 sekúnd sa začne dusiť.- nedá sa dostať do otáčok a skape Svojim laickým pohľadom na problém som si povedaľ že chyba by mohla byť v prísune vzduchu do motora.Stiahol som si aj príručku z netu k tomuto motoru a potom som išiel k autu - odpojil som snímač množstva nasávaného vzduchuG70. Auto po naštartovaní neskapína a ide aj do otáčok-no nebol som sa na ňom previesť. Ak je možnosť skúste poradiť či môže byť chyba toho snímača/prípadne niečoho iného/či môžem na tom jazdiť. Ešte jeden detail skontroloval som aj olej-ten tam je no neviem či je to normálne na mierke keď som ju vytiahol boli maličké vzduchové bubliny v rámci olejovej stopy - či je to dôležité alebo čo to znamená neviem - budem rád za každú radu. Ešte jeden detail auto ma podľa tachometra 105 000 mil .Najhoršie že si to nikde nemôžem dať pozrieť inde ako u nich - pretože akože strácam záruku - dnes som volal majiteľovi firmy že chcem peniaze naspäť a ten ma poslal do teplých krajín. Už som sa tu naučil že ak si to neopravím sám tak to nebude dobre spravené. Chcem auto vrátiť no neviem či je to možné.
Ďakujem

Na auto je podľa predajcu záruka 3mesiace no nevzťahuje sa na vrátenie auta. Chcem sa opýtať či neviete či tu v UK neexistuje nejaký zákon na ochranu spotrebiteľa na ktorý sa môžem odvolať nakoľko môj problém daný predajca nevie odstrániť. Bývam v meste Bournemouth.

xaxa
User Eater
User Eater
PríspevkyCOLON 655
RegistrovanýCOLON Uto Feb 07, 2006 12:40 pm
BydliskoCOLON Reinach BL, Switzerland

Re: Problém s autom kupeným v UK

Poslať od xaxa » Uto Jan 05, 2010 9:46 pm

Asi velmi nepomozem, ale mal som podobny problem. Auto bolo Citroen Xsara 1.6 benzin 16 ventil, automat, rv 2001. Auto postupom casu zacalo dusit pri prudsom pridani plynu zastudena (ale len pri zatazi, nie na neutrale). Som si isty ze ten problem tam bol hned ked som auto kupil, ale spociatku sa prejavoval len ako mierne kaslanie pri prudkom rozbehu zo statia, alebo pomaleho rolovania (napr pri pohynani sa na krizovatke), vtedy bolo treba trochu uvolnit plyn a kaslanie prestalo a potom postupne pridavat. Ked sa motor zahrial vsetko ok. Nerobilo to vzdy iba obcas, mozno raz z desiatich dni. Ked som auto kupil malo asi 30000 mil, a nemam dovod tomu neverit (podla stavu a dokladov).

Po par rokoch sa to zacalo zhorsovat, co mohlo suvisiet z velmi chladnym pocasim, az tak, ze som parkrat skoncil zdochnuty v prvej krizovatke pred domom. Takze som sa rozhodol to riesit. Samozrejme, ze v Nationwide Autocentre kde som bol zhodou okolnosti menit cambelt, boli jasni, lebo ziadny problem sa neobjavil na diagnostike, tak mi poradili dielnu ktora sa specializuje na peugeot a citron, ze maju specialnu diag na citrony. Tam sa bohuzial tiez nic neukazalo, takze chlapik vymenil lambda sondu a zase nic. Este musim dodat ze problem sa stale prejavoval "obcas", dost casto aby to bolo otravne a prilis zriedka aby sa mi to podarilo nasimulovat v servise.

Takze po par navstevach u tohoto manika (ktory nieco mlel o kontrolnej jednotke, comu absolutne neverim), som to vzdal a kupil nove auto pricom citron som dal ako part exchange. Jasne ze som sa nechvalil ziadnymi problemami, ale ani sa ma nikto nepytal. Tym to prestal byt moj problem.

Ponaucenie je, ze s poruchami, ktore sa neobjavia na diagnostike sa neoplati v UK stracat cas ale kupit novu karu, hlavne ked stara je uz dobra pomaly na scrapyard ako v tvojom pripade. Ak auto funguje aspon zatepla daj ho ako partex a tym sa ho zbav. Netreba mat ziadne vycitky lebo predajca ti spravi to iste ak mu das prilezitost. Pokial kupujes drahsie auto tak urcite odradis predajcu od pripadnych pind, lebo aj tak ti da len nejaku symbolicku zlavu. Alternativne mozes skusit nejaku nezavislu garaz ktora sa specializuje na Skodu alebo VW, neviem ako by ti zmrdi co ti to predali vedeli zistit, ze niekto iny tam pripojil diagnostiku. Hlavne pokial to nechcu riesit je to jedno.

Inak mam podobnu skusenost aj s autorizovanym dealerom BMW - totalna neschopnost odstranit primitivnu zavadu, ktora sa prejavuje len obcas a neobjavi sa v diagnostike.

dude
Regular Reader
Regular Reader
PríspevkyCOLON 41
RegistrovanýCOLON Štv Dec 03, 2009 7:50 am

Re: Problém s autom kupeným v UK

Poslať od dude » Uto Jan 05, 2010 10:28 pm

Jestli jsi z londyna tak ti muzu dohodit odkaz na jeden cesky autoservis. Jsou to cesi takze skodovky by meli mit v malicku. Delaji i diagnostiku a takove veci. Nechci tady delat reklamu ale muzu ti poslat odkaz treba na mail jestli budes chtit.

icoo
Reader
Reader
PríspevkyCOLON 3
RegistrovanýCOLON Uto Jan 05, 2010 11:52 am

Re: Problém s autom kupeným v UK

Poslať od icoo » Uto Jan 05, 2010 11:37 pm

Dik, ale som z Bournemouth čo je cca. 200km to je fakt daleko. Dakujem za ochotu.

mrvik
Member
Member
PríspevkyCOLON 76
RegistrovanýCOLON Pon Jan 23, 2006 1:23 am
BydliskoCOLON BARNET

Re: Problém s autom kupeným v UK

Poslať od mrvik » Str Jan 06, 2010 5:24 am

no ked hovoris ze po odpojeni snimaca senzora nasavaneho vzduchu bola nejaka zmena ze ti ten snimac odisiel, ono v nom su 2 zhavene vlakna podobne ziarovke a radi na kazdom aute casom odchadzaju (princip hot wire anemometer kto chce googlit) vymena nieje nic strasneho a diel co potrebujes sa vola air mass meter, odporucam ebay, je to vlastne sucast nasavacieho potrubia ktora meria teplotu prietok a mnozstvo O2 vsetko v jednom. Druha vec na ktoru by som sa zameral ked vsetko zlyha podla symptomov mohol odist EGR ventil (exhaust gas recirculation valve) vecicka co ti opatovne primiesava vyfukove plyny spat do nasavania a zabezpeci super ekologicke uplne spalovanie ci tak nejak.

icoo
Reader
Reader
PríspevkyCOLON 3
RegistrovanýCOLON Uto Jan 05, 2010 11:52 am

Re: Problém s autom kupeným v UK

Poslať od icoo » Str Jan 06, 2010 11:42 am

mrvik píšeCOLONno ked hovoris ze po odpojeni snimaca senzora nasavaneho vzduchu bola nejaka zmena ze ti ten snimac odisiel, ono v nom su 2 zhavene vlakna podobne ziarovke a radi na kazdom aute casom odchadzaju (princip hot wire anemometer kto chce googlit) vymena nieje nic strasneho a diel co potrebujes sa vola air mass meter, odporucam ebay, je to vlastne sucast nasavacieho potrubia ktora meria teplotu prietok a mnozstvo O2 vsetko v jednom. Druha vec na ktoru by som sa zameral ked vsetko zlyha podla symptomov mohol odist EGR ventil (exhaust gas recirculation valve) vecicka co ti opatovne primiesava vyfukove plyny spat do nasavania a zabezpeci super ekologicke uplne spalovanie ci tak nejak.
Díky skúsim sa na to zamerať. Včera mi volal majiteľ toho bazáru že sa nemôže dovolať nejakému ich špecial-špecial technikovi, ktorý sa ma na to pozrieť. Takže čakám a auto mi zatiaľ stojí. Skúsim si popozerať nejaké info o tých dvoch veciach ktoré si mi napísal. Stiahol so si z českej stránky -skoda forum cz - komplet príručku všetkého čo sa jedná o Octavii 1 generácie takže budem si to študovať. Stiahol som si aj VIS príručky (VAG Info System), že keď tam bude ten človiečik tak si zapíšem aspoň čísla chyb, ktoré tam budú. Jedna vec čo nechápem - to sa vzťahuje asi až na diagnostiku pomocou VIS - mám verziu 2.0 a 3.0 ani v jednej nieje môj motor 1.8 T 110 kW. To nechápem je tam 1.8 T 92kW a 1.8T 132kw(RS) no môj tam zrovna nie je :-(. Ešte raz ďakujem za info. ĎAKUJEM AJ OSTATNÝM KTORÍ MY NAPÍSALI.

BUTTON_POST_REPLY